Sól epsom – jak ją można wykorzystać?

Sól epsom, to gorzka sól, która ma bardzo wiele korzystnych zastosowań, zarówno dla urody i zdrowia, ale także dla czystości w domu. Jakie to zastosowania?

Wykorzystanie soli epsom:

Uroda:

  • ponieważ jestem kobietą, oczywiście zależy mi na urodzie. Okazuje się, że bardzo dobroczynny wpływ na ten aspekt ma sól epsom. Dlaczego? Po pierwsze sól epsom daje niesamowite efekty jeżeli chodzi o włosy. Zawsze miałam problemy ze skórą głowy. Włosy szybko mi się przetłuszczały, miałam problemy z łupieżem. Do tego moje włosy są dosyć cienkie przez co często sprawiają wrażenie „oklapniętych”. Odkąd zaczęłam stosować sól epsom ich kondycja poprawiła się, łupież praktycznie mnie już nie dotyczy, a włosów nie muszę już myć codziennie.

    Oto sposób – do nalewki do włosów, którą stosuje dwa-trzy raz w tygodniu (jest to po prostu napar z pokrzywy) dodaję soli epsom, w proporcji 1:1. Nakładam na włosy, zawijam w ręcznik i trzymam w ten sposób około 30 minut po czym spłukuję.

  • Soli epsom można użyć do wielu kosmetyków – kremów, balsamów, masek na włosy itd. W ten sposób stosowana sól stanowi odżywczy peeling. Można też zrobić oliwkę do ciała z solą, co jest bardzo wydajnym kometykiem.

Zdrowie:

  • sól Epsom działa przeczyszczająco, zatem gdyby ktoś miał problemy z zatwrdzeniem, wystarczu rozpuścić dwie łyżeczki w gorącej wodzie i wypić duszkiem. Nie jest to, co prawda dobre w smaku, ale zadziała na pewno!

Sprzątanie:

  • Sól Epsom, zastąpi wiele środków czystości, co wiążę się z oszczędnością. Co więcej, nieraz zadziała lepiej niż niejedne profesjonalne środki czystości. Ja na przykład stosuję sól Epsom na fugi. Nawet nie wiem czy istnieje środek czystości przeznaczony do fug, jednak znając dzisiejszy rynek, zapewne tak jest. Mi osobiście wystarcza sól epsom – wystarczy, że posypię fugi solą odczekam pół godziny (mogę sobie w tym czasie, na przykład poczytać książkę) po czym wytrę fugi wilgotną ściereczką – i gotowe!

Jak widać sól Epsom ma naprawdę wiele zastosowań i warto posiadać ją w domu. Ja najbardziej cenię ją jako środek do włosów, oraz jako zamiennik za środki czystości.

Skomentuj

